Automatiseret huslejeopkrævning

Lad os være ærlige – at holde styr på huslejeopkrævning og bogføring i en boligforening er nok ikke noget, nogen sidder og glæder sig til. Det er tidskrævende, kedeligt, og en fejl kan hurtigt skabe en masse rod.

Men det behøver ikke være sådan!

Med Alunta og e-conomic kan du smide alt det manuelle arbejde ud af vinduet og få tingene til at køre på skinner – helt automatisk. I denne artikel kigger vi på, hvordan boligforeninger kan gøre deres liv meget nemmere ved at automatisere både opkrævninger og bogføring.

Lyder det ikke dejligt? Lad os dykke ned i det.

Alunta er en smart platform, der er lavet til at klare alt det bøvlede omkring serviceaftaler og abonnementer. Det, der er fedt for boligforeninger, er, at Alunta kan sørge for, at husleje og boligydelser opkræves automatisk. Det betyder, at I ikke længere skal sidde og fedte med fakturaer hver eneste måned eller følge op på beboere for at få deres betalinger ind på kontoen. Og når Alunta så snakker sammen med e-conomic, ja, så bliver bogføringen også klaret af sig selv. Automatisk. Ingen fejl, ingen problemer.

En person bruger hænder og PC til kommunikation
Mand sidder med computer og tænker sig om

Nu ved vi jo godt alle sammen, at manuel opkrævning og bogføring som regel tager en hulens masse tid. Og opstår der fejl i processen, kan det tage timer at rette dem. Det er mildest talt et meget følsomt stykke arbejde. Der er altid risikoen for, at nogen får tastet et forkert beløb ind, eller at en faktura bliver sendt til den forkerte person. Og når noget går galt, ja så skal der bruges endnu mere tid på at få styr på det. Samtidig kan det også være svært at få overblik over, hvilke betalinger der er kommet ind, og hvem der mangler at betale. Så hvorfor ikke bare slippe for al den ballade? Det er set i selvadministrerede andelsboligforeninger og ejerforeninger.

Automatiseret huslejeopkrævning – Sådan får I det til at køre

Alunta har din ryg, når det kommer til huslejeopkrævning. Når huslejen skal betales, sender systemet selv en faktura afsted til beboerne, uden at du skal røre en finger. Det sørger Alunta for at gøre inden forfaldsdatoen. Du bestemmer faktisk helt selv hvor langt tid før. Og hvis nogen skulle glemme at betale (ja, det sker jo), så sørger Alunta også for at vise beboeren frem, så du kan give dem en venlig påmindelse. Det er som at have en personlig assistent, der sørger for, at alt bliver gjort til tiden – og du kan fokusere på de sjovere ting. Faktisk er det sådan at Alunta virker med alle typer af betalinger der gentager sig. Det kan også være et gebyr til vaskerummet i kolonihaveforeningen eller en anden fællesudgift i sommerhusforeningen.

Sådan virker det i praksis:

Automatisk fakturagenerering: Du skal aldrig mere tænke på at sende fakturaer. Alunta sørger for det.

Påmindelser uden sure miner: Når huslejen ikke er betalt, sender systemet en lille “De her beboere mangler at betale”-besked til dig.

Overblik uden stress: Du kan altid tjekke op på, hvem der har betalt, og hvem der stadig hænger i bremsen.

Nu tænker du sikkert: “Fint nok med automatisk opkrævning, men hvad med alt det med bogføring?” Ingen panik. Det er her, e-conomic kommer ind i billedet. Når Alunta er koblet sammen med e-conomic, bliver alle huslejebetalinger bogført automatisk. Det er nærmest som magi – men bedre, fordi det faktisk virker.

Fordelene ved at koble Alunta til e-conomic:

• Bogføring uden bøvl: Når en betaling kommer ind, bliver den automatisk bogført i e-conomic. Du behøver ikke at løfte en finger.
  • Moms? Det klarer vi også!: Hvis der skal være moms med i spillet, så klarer systemet også det.
  • Fuld kontrol med økonomien: Du får en opdateret økonomioversigt hele tiden, så du kan tage de rigtige beslutninger for boligforeningen.

Lad os lige tage et eksempel. Boligforening X havde store problemer med at holde styr på deres huslejeopkrævninger og bogføring. Det tog alt for lang tid, og fejlene hobede sig op som gammel opvask. Efter de begyndte at bruge Alunta og e-conomic, blev det en helt anden historie. De skar betydeligt ned på deres administrative omkostninger, og betalingen kørte som smurt. Ingen flere fejl og ingen stress over, om folk nu havde betalt til tiden.

Alunta sørgede for, at fakturaer og påmindelser blev sendt automatisk, mens e-conomic håndterede bogføringen. Det blev en win-win for både beboerne og boligforeningen.

Lad os være ærlige: Ingen gider spilde tid på kedeligt administrativt arbejde. Og hvorfor skulle man egentlig også, når der findes teknologi, der kan klare det for én? Automatisering er fremtiden, og det gælder også for boligforeninger. Alunta og e-conomic er den perfekte kombination, når det handler om at få styr på huslejeopkrævninger og bogføring, uden at nogen skal bruge flere timer om måneden på at taste data ind manuelt.

I stedet for at kæmpe med manuelle opgaver kan boligforeninger fokusere på det, der virkelig betyder noget – at sikre, at bygningerne er i topform, og at beboerne er glade.

Kom i gang med Alunta i dag!

Hvis din boligforening er træt af manuel opkrævning og bogføring, er det måske tid til at give Alunta en chance. Det er super nemt at komme i gang, og du kan få hele processen op at køre i tre simple trin:

1. Bliv kontaktet i dag: Alunta tilbyder en gratis konto, hvor du kan se, hvordan systemet virker i praksis.
  2. Opsætning: Alunta hjælper med at integrere systemet med e-conomic, så det hele spiller sammen.
  3. Læn dig tilbage: Når systemet er oppe at køre, kan du fokusere på andre ting, mens Alunta og e-conomic tager sig af huslejen og bogføringen.

Hvis din boligforening vil spare tid, penge og besvær, er Alunta med integration til e-conomic vejen frem. Det giver jer mulighed for at automatisere huslejeopkrævning, få styr på bogføringen og sikre, at alting kører som smurt. Så hvad venter I på? Hop med på automatiseringsbølgen og oplev, hvor meget lettere livet kan blive.