Du har sikkert hørt om grundejerforeninger og andelsboligforeninger, men hvad i alverden er et brolaug? Kort sagt: det er en gruppe mennesker med en fælles kærlighed til vandet og en endnu større kærlighed til deres bådebro! Brolaug er dem, der holder styr på, at broen ikke bare står der og ser flot ud, men også at den bliver ved med at være funktionsdygtig. Det er en forening, hvor medlemmerne går sammen om at vedligeholde og organisere brugen af deres fællesbro – en praktisk og ofte ret hyggelig affære. Her er der plads til både skruetrækkere, havblik og skøre diskussioner om, hvilken side af broen bådene skal ligge på.

black houses by the water

Glem Excel-ark og notater i margenen på et møde – nu kan jeres brolaug få en hjemmeside, der faktisk gør alt arbejdet for jer. Hos Boligforeningsweb får I ikke bare en hvilken som helst side. Nej, vi taler om et digitalt vidunder, der passer som en nøgle til jeres helt egen bro. Fra booking af bropladser til hurtig opdatering af, hvem der sidder på hvilke poster, alt er samlet ét sted. Med en skræddersyet løsning kan I nemt administrere foreningens medlemmer, opstille vedtægter, og vigtigst af alt – holde styr på, hvem der har ansvar for broreparationerne næste gang. Og hey, vi gør det endda med jeres farver og logo, så den der autentiske bro-ånd ikke går tabt.

mand som taler i telefon med valuar

Medlemsadministration: Sig farvel til papirbøvlet

Har I prøvet at holde styr på medlemmernes kontingenter via e-mails og telefonsamtaler? Med vores platform er den tid slut! Her kan I hurtigt få opdateret, hvem der er med, hvem der har betalt kontingent, og hvem der glemmer at komme til arbejdsdagene (vi nævner ingen navne selvfølgelig…). Alt dette sker i et smart system, der får jer til at ligne verdensmestre i foreningsadministration. Desuden kan I sende beskeder til hele lauget i et smart internt beskedsystem, om det så gælder næste generalforsamling eller den årlige grillaften ved broen. Det hele er så let, at I næsten får lyst til at tage flere medlemmer ind.

Vi ved, at jeres brolaug sikkert har bunker af gamle referater, vedtægter og måske endda et par billeder fra de gode gamle dage, hvor broen blev bygget. Men hvor gemmer I egentlig alt det? I en skuffe? På nogens harddisk? Lad os gøre det lidt mere ordentligt! Med vores platform kan I arkivere jeres dokumenter, så alt fra mødereferater til vedligeholdelsesplaner er lige ved hånden. Det bliver gjort i et smart og opdateret arkiv hvor dokumenter kan håndteres rigtigt. Ingen behøver længere at famle i mørket efter den seneste vedtægtsændring – den er lige dér, hvor den skal være. Og skulle der opstå et spørgsmål om, hvad der egentlig blev besluttet på sidste møde, kan svaret findes på to klik!

Har du i øvrigt brug for en opdatering i reglerne for generalforsamlinger? Se vores udførlige guide til korrekt afholdelse af generalforsamlinger.

Boligforeningsweb vises på en computer

Når I nu har samlet alle de praktiske ting ét sted, hvorfor så ikke også holde hele brolauget opdateret med, hvad der sker? Med en opslagstavle og kalender på jeres hjemmeside kan I nemt dele, hvornår broen skal tilses, eller hvornår I holder den årlige sejladsdag. Her kan I smide nyheder om de nyeste tiltag, vigtige møder eller bare minde folk om at komme til næste rengøringsdag. Kalenderen holder jer alle synkroniseret, så ingen har en undskyldning for at glemme broens store dag. Det er næsten som en digital opslagstavle – bare uden det bøvl med tegnestifter.

Selvom jeres bro sikkert er det smukkeste syn ved vandkanten, så kan det være svært at tiltrække nye medlemmer uden en ordentlig platform at vise det hele frem på. Med en hjemmeside fra Boligforeningsweb får I ikke bare en praktisk løsning til medlemmerne – I får også et visitkort til omverdenen! Vis jeres arbejde, historien bag brolauget og de mange sjove stunder, I har haft. Det kan være med til at tiltrække nye medlemmer eller endda lokale virksomheder, der vil sponsorere jeres næste projekt. Kort sagt, I bliver en del af den digitale verden – og hvem ved, måske ender I med at blive det mest populære brolaug på nettet!

Kvinde som skriver på PC

Hos Boligforeningsweb ved vi godt, at jeres bro fortjener en platform, der er lige så robust som broen selv. Derfor har vi sørget for, at alle jeres data er sikret med backup og løbende opdateringer. Det betyder, at I ikke behøver at bekymre jer om tekniske problemer eller datatab. Og skulle der opstå et problem, har vi altid supporten klar til at hjælpe jer, så I hurtigt kan få tingene op at køre igen. Det er tryghed i højeste gear, så I kan fokusere på det, der betyder noget – nemlig at drive et brolaug, hvor alt fungerer som smurt.

Vi er eksperter, når det kommer til at bygge hjemmesider. Hvis I er på udkig efter en hjemmeside hvor jeres forening og brolaug kan leve, så kan vi bygge den hurtigt til jer. Vi har arbejdet tæt med boligforeninger og flere typer foreninger. Vi kan skabe den løsning I leder efter. I vil modtage login informationer, så I løbende selv kan administrere den og opdatere den med nødvendig information. Både til medlemmer og interesserede besøgende fra internettet.

To mænd taler sammen