Hvad er et gadelaug? Det er dér, hvor naboerne samles om alt det praktiske (og måske en grillfest!)

Et gadelaug er typisk beboerne på en vej, som tager et ultimativt ansvar for vejen de bor ud til. Ligesom i en andelsboligforening eller i en sommerhusforening, så er der en fælles interesse i at vedligeholde kvaliteten af ejendommene – og i dette tilfælde gaden man bor på. Om det er at holde styr på vejens tilstand, planlægge fælles havearbejde eller finde på fælles aktiviteter, som for eksempel en sommerfest, så er det her, hvor det sker. Gadelauget kan også være de lokale helte, der tager kampen op mod kommunen, når der skal skabes dialog omkring hullerne i vejen eller manglende gadelys.

Men alt det kræver jo, at der er nogen, der holder styr på tropperne, og her kan en hjemmeside fra Boligforeningsweb være jeres redning. Glem papirbunker og glem alt om besværlige mails – med en skræddersyet platform kan I samle alt ét sted og få det til at se så godt ud, at selv den mest teknologiforskrækkede nabo kan finde ud af det. Det er en win-win – ingen undskyldninger for at misse arbejdsdagen næste gang!

Så hvis dit gadelaug leder efter en moderne og flot hjemmeside til at være stedet hvor I koordinerer fælles indsatser, opstiller regler eller planlægger arrangementer, så tag kontakt til os.

De fleste af os gider ikke bruge timevis på at rode med en hjemmeside. I flere foreninger er den digitale rejse og administration af hjemmesider forsinket af skiftende bestyrelser og ansvarlige. Det skal bare fungere. Og det er præcis, hvad Boligforeningsweb tilbyder. En hjemmeside til gadelauget, der er så simpel, at selv den ældste beboer kan være med. Hjemmesiden virker på iPad og er brugervenlig at arbejde med. I kan smække jeres eget logo på, smide nogle billeder af jeres vej, og vupti – nu ligner det, at I har brugt måneder på at få det hele til at se skarpt ud, selvom det faktisk tog fem minutter.

Vil I have et forum til at diskutere, hvem der står for at male hegnet denne sommer? Eller måske en nyhedsside, hvor formanden kan sende en hurtig besked om næste møde? Det kan I få – uden at skulle være nogen it-ekspert. Boligforeningsweb gør det så nemt, at I nærmest kunne gøre det med lukkede øjne. Og så slipper I for, at nogen undskylder sig med, at de “ikke lige så den mail” næste gang.

Hjemmesiden giver jeres gadelaug et fælles sted hvor alle nyheder bliver gemt og er let tilgængelige – både for medlemmer og for interesserede besøgende.

Dejlig gårdhave med cykelstativ

I et gadelaug er det vigtigt at holde styr på, hvem der er hvem. Hvem bor i nummer 12? Har alle betalt deres kontingent? Og hvad nu, hvis nogen stadig ikke har ordnet deres hæk, selvom det er vedtaget på generalforsamlingen? Det er her Boligforeningsweb medlemsadministration kommer ind i billedet – en slags digital opslagsbog over hele nabolaget, hvor I kan holde øje med alt fra indflytninger til betalinger.

Det hele kan administreres via det interne besked system på hjemmesiden. Her kan bestyrelsen skrive beskeder og sende dem afsted på e-mail eller som SMS.

Og nej, det er ikke besværligt. Faktisk er det så nemt, at I kan tilføje nye medlemmer, sende beskeder ud til hele gaden, og måske endda minde de glemsomme sjæle om, at de skylder penge til fælleskassen – alt sammen med et par klik. Det er lidt ligesom at have jeres egen private sekretær, bare uden at skulle betale for kaffe og småkager.

Lad os være ærlige, ingen har nogensinde lyst til at rode rundt i gamle mapper for at finde de seneste vedtægter eller mødereferater fra sidste år. Og hvor tit er det lige, at papirer bliver væk? Med Boligforeningswebs digitale dokumenthåndteringsmodul kan I få styr på alle de vigtige papirer ét sted. Ikke mere kaos – nu kan I gemme alt online og slippe for de irriterende, våde papirer, der alligevel altid ligger forkert.

Så når næste generalforsamling nærmer sig, behøver I ikke panikke over, hvor referaterne fra sidste år blev af. Alt er digitalt, opdateret, sikkert og lige ved hånden. Og med et hurtigt klik kan I dele det med alle i gadelauget.

Med Boligforeningswebs kalender- og nyhedsfunktion kan I sørge for, at alle er med på, hvad der sker. Om det er fælles hæk-klipning, vejfest eller noget helt tredje, så kan I smide det i kalenderen, og alle kan se, hvad der er planlagt.

Og hvis formanden lige har noget vigtigt på hjerte, kan han eller hun sende en hurtig nyhedsopdatering ud, så alle ved, hvad der foregår. Ingen behøver længere banke på dørene for at få informationerne ud – nu kommer de bare direkte fra den digitale sky. Det er som at have en moderne udgave af en opslagstavle, bare uden tape og papirklips.

Når I vælger Boligforeningsweb, er I i trygge hænder. Vi ved godt, at it-problemer kan være en total showstopper, når man bare vil have en velfungerende hjemmeside. Derfor har vi sørget for, at alt er sikret med den nyeste teknologi – så er I sikre på at hjemmesiden kører 24/7 alle årets dage.

Vi er klar til at hjælpe med alt fra små justeringer til større udfordringer, så I aldrig står alene med teknikken. Så I kan roligt læne jer tilbage, nyde fællesskabet i gadelauget og vide, at jeres hjemmeside er i gode hænder.

To mænd taler sammen