Hvad er en sekretær?
Hvordan er en sekretær relevant for en bestyrelse i en ejerforening?
Hvordan er en sekretær relevant for medlemmerne i en ejerforening?
Hvilke kvalifikationer bør en sekretær i en ejerforening have?
Andre typiske spørgsmål vedr. Sekretær
Hvilke opgaver kan en sekretær typisk varetage i en grundejerforening?
Hvorfor er en sekretær vigtig for en boligforening?
Andre opslag i vores ordbog til ejer- og boligforeninger
Øvrige bestyrelsesmedlemmer
Øvrige bestyrelsesmedlemmer er dem, som er valgt ind i bestyrelsen for en ejerforening, men som ikke bestrider formandsposten eller er næstformand. Disse medlemmer har en...
Indkaldelse
Indkaldelse er et formelt brev eller en meddelelse sendt til medlemmerne af en ejerforening forud for et møde eller en generalforsamling. Indkaldelsen indeholder typisk information...
Dagsorden
En dagsorden er en struktureret liste over punkter, der skal diskuteres og behandles på et møde. I en ejerforening er det typisk bestyrelsen, der lægger...
Fremsættelse af forslag
Fremsættelse af forslag er en proces, hvor et medlem af en ejerforening eller bestyrelsen foreslår en idé eller et initiativ, som skal drøftes og stemmes...
Næstformand
En næstformand er en person, der fungerer som nummer to i en bestyrelse, lige efter formanden. Næstformandens rolle kan variere afhængig af foreningens vedtægter, men...
Formand
En formand er en person, der leder en organisation, i dette tilfælde en ejerforening. Formanden har det overordnede ansvar for at lede foreningens aktiviteter og...