Grænseparkens beboere holdes i loopet med SMS og e-mails – ingen information går tabt
Vi kender det alle sammen. Den der besked om at der lukkes for vandet på onsdag, der bliver væk i mængden af tilbudsaviser og spam i indbakken, og pludselig er hele opgangen uden vand, uden nogen anelse om hvorfor.
Heldigvis kan man gøre som bestyrelsen i Grænseparken. Med Boligforeningsweb kan de sende vigtige beskeder direkte ud til beboernes telefoner via SMS eller e-mail, og vupti – så glider kommunikationen på en helt anden måde. Med den interne kommunikation på plads, så er beboerne bedre informeret. Paul fortæller,
“Nogle af de ting, jeg godt kan lide, det er, at man kan sende beskeder til beboerne, SMS funktioner blandt andet.”
Uanset om det er information om næste generalforsamling, eller at der er varslet et uanmeldt besøg fra ejendomsselskabet, kan I sørge for, at alle får beskeden. Det betyder færre “jeg vidste det ikke”-situationer og mere ro i maven hos beboerne. Og det bedste af det hele? Ingen skal sidde og finde gamle e-mails frem – alt kan findes igen i systemet, så der er styr på sagerne.
I kan også vælge, om I vil sende beskeden til hele foreningen eller bare til et par stykker – så slipper I for at forstyrre dem på 3. sal om noget, der kun gælder stueetagen. Det synes Grænseparken er smart – og det gør vi også.
Fordelene ved SMS-funktionen:
- Send beskeder via SMS eller e-mail – hurtigt, nemt og overskueligt.
- Hold alle beboere informerede.
- Vælg om beskeden skal gå ud til hele foreningen eller udvalgte grupper.
- Hold styr på, hvilke beskeder der er sendt og hvornår.
Book fælles faciliteter – fra fælleshuset til vaskeriet i kælderen
Når alle vil bruge fælleslokalet til konfirmation, eller vaskeriet er et af de mest eftertragtede steder i ejendommen, kan det hurtigt blive lidt kaotisk at finde en tid. Derfor kan man gå forgæves med det snavsede vasketøj, fordi der ikke er ledige vaskemaskiner.
Boligforeninger som Grænseparken løser dette problem med et simpelt bookingmodul til alle fællesfaciliteter. Paul fotæller,
“Det er også anvendelsen af vores fælles selekteter, som er gjort nemmere. Vi kan for eksempel gå ind og reservere festteltet, hvis nogen beboere skal bruge det. Vi kan reservere ladebokse til el-biler.”
Med et online bookingsystem kan alle beboere logge ind og booke de fælles faciliteter, uden at de behøver stå i kø eller ringe til bestyrelsen. Er det fælleshuset til næste fest eller måske vaskemaskinen til den store bunke sengetøj? Bare klik på den ønskede tid, og så er den din. Kalenderen viser klart, hvornår der er plads og du får en bekræftelse på, at tiden er booket.
Fordele ved booking modulet:
- Book fælles faciliteter nemt online – festlokaler, vaskeri og mere.
- Undgå dobbeltbookinger – kalenderen holder styr på det hele.
- Lav regler for brug af faciliteterne, så det er fair for alle.
Frigiv jer fra salgsprocessen – lad køberne hente dokumenterne selv!
Andelsboligforeninger som Grænseparken oplever efterspørgsel på boligerne. Når en andelsbolig skal sælges, kan det være lidt som at lede efter en nål i en høstak for at få styr på alle dokumenterne. Paul og Grænseparkens bestyrelse bruger Boligforeningsweb til at have et digitalt dokumentarkiv hvor købere kan hente de relevante dokumenter, som; vedtægter, referater, osv.
Det gør det hele meget nemmere. Køberne kan bare besøge hjemmesiden, downloade det, de skal bruge, og tage det med til banken. Ingen flere lange e-mails frem og tilbage, ingen ventetid på bestyrelsens godkendelse. Alt er samlet ét sted og let at tilgå. Paul fortæller,
“Boligforeningsweb samler vores vigtige dokumenter et centralt sted, så beboerne kan tilgå dem, og andre, der måske er interesserede i en lejlighed, de kan gå ind og finde de dokumenter, de skal bruge, når de skal ned og snakke med banken.”
Foreningen kan oprette et “besøgsområde” på hjemmesiden, hvor køberne får adgang til de relevante dokumenter. Det betyder mindre stress for alle og en hurtigere, nemmere salgsproces. Udover den lettere arbejdsbyrde, så skaber det også et godt indtryk hos køberen, der kan se, at der er styr på tingene i boligforeningen.
Fordelene ved online dokumenthåndtering:
- Gør dokumenter tilgængelige for købere – nemt og hurtigt.
- Spar bestyrelsen for tid og bøvl med at sende dokumenter frem og tilbage.
- Køberne kan selv hente alt, de skal bruge, og tage det direkte til banken.
- Skab et professionelt indtryk med et struktureret dokumentarkiv.
Klar til at komme i gang? Gør som Grænseparken og hør om en hjemmeside til jeres forening
Er jeres boligforening klar til at få styr på både beskeder, dokumenter og bookinger? Så er det heldigvis nemt at komme i gang med Boligforeningsweb. Det kræver ikke en IT-guru at få det hele op at køre – I fortæller os bare, hvad I har brug for, så sætter vi det op for jer.
I får en skræddersyet løsning, der passer til netop jeres behov. Og vi er selvfølgelig med hele vejen, fra opsætning til løbende support, så I ikke står alene med teknikken. Om det er en andelsforening, en ejerforening eller kolonihaveforening – vi har jer dækket ind.
Udfyld formularen nedenfor og vi kontakter jer!