Som både andels- og ejerboligforening finder man ofte en håndfuld håndværkere, man er glad for, og som kender boligforeningens ejendom. Det gør det nemmere for håndværkerne at navigere rundt og arbejde mest effektivt – men det skal også være nemt for beboerne at tage kontakt, få sparring og gøre det selv.

Alle os, der bor i enten andelsbolig eller ejerbolig kender til den vedligeholdelse, der følger med. En opvaskemaskine kan gå i stykker, et gulv kan få et stort, grimt hak, et toilet kan gå i stykker osv. osv. – ja, listen er lang. I sådanne tilfælde er det virkelig fordelagtigt at vide hvilke håndværkere, foreningen har gode erfaringer med at bruge.

Ved at oprette en håndværkerliste gennem Boligforeningswebs samlede websiteløsning, kan I nemt holde jeres beboere opdaterede på de håndværkere, I bruger i foreningen. I kan tilføje beskrivelser, fortælle om de projekter, de har lavet i foreningen, linke til deres hjemmesider eller selv lade dem opdatere deres informationer. Så giver I jeres beboere de bedste forudsætninger for at tage hånd om vedligeholdelsen med kyndig og faglig hjælp.

Med håndværkerlisten kan I ligeledes holde jeres beboere opdaterede på eventuelle igangværende, afsluttede eller planlagte projekter i foreningen. Der kan være mange spørgsmål til fællesområder, altaner, udvidelser, parkeringshuse mm., og det vil spare jer for megen frem og tilbage, hvis alle ved, præcist hvor man kan finde de nødvendige informationer om projekter og status på disse.

Retningslinjer til egne projekter

Der kan være mange krav til, hvad man må, og hvad man ikke må, når man skal i gang med at renovere, bygge ud eller bygge om – og disse krav kan ændre sig efter generalforsamlinger. Det er derfor vigtigt, at beboere nemt og hurtigt kan finde ud af, hvad gældende retningslinjer er, så man ikke ender med projekter, der ikke lever op til foreningens retningslinjer.

Hvad må vi selv?

På håndværkerlisten kan I derfor som bestyrelse tilføje nogle afsnit, eller undersider, med alle de oplysninger, man som beboer kunne have brug for, op til en mindre renovering af boligen. Må man eksempelvis vælte væggen ind til stuen? Må man nedlægge det indbyggede skab og inddrage det til badeværelset? Er der særlige gulve, der skal bruges, hvis man ønsker at skifte? Må man gå fra gas til el? Hvad må man overhovedet lave selv, og hvad skal man have en håndværker til? Alle disse spørgsmål kan I nemt besvare og redigere i efterhånden, som det bliver nødvendigt.

I Boligforeningsweb sidder vi klar til at bygge jeres nye håndværkerliste og hjælpe jeres forening med at udvikle et helt nyt website med vores samlede løsning til boligforeninger. Er du interesseret i at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig? Så kontakt os gennem formularen nedenfor, og så tager vi en uforpligtende snak om din forenings behov og ønsker.