Specielt på Sjælland og i de større byer bosætter flere og flere sig i etagebygninger. Her blandes mange holdninger, kulturer og værdier. Disse er repræsenteret i boligforeningernes beboere. Den øgede efterspørgsel kan give en andelsboligforening i København en høj grad af frihed til at vælge nye naboer, der matcher de værdier foreningen har. Men på modsatte side er der høj rotation af flytninger, og dermed er sammenholdet svært at holde fast på. Det samme gælder ikke et landsbylaug. Et landsbylaug er en forening som kan koordinere landsbyens interesser og generelle kommunikation med kommunen omkring. Det er en opgave som er utrolig vigtig for et velfungerende landsbylaug.

en flot, grøn køkkenhave

Der er mange typer af boligforeninger i Danmark. Typisk hører man om ejerforeninger, grundejerforeninger og sågar kolonihaver. Fælles for alle typer af boligforeninger er, at de sammen forsøger at skabe et rart sted, beboerne kan kalde “hjem.” Det som gør landsbylaug eller et seniorbofællesskab specielt, er et yderligere og typisk højere niveau af fælles aktiviteter. Fælles aktiviteter og arrangementer, som styrker sammenholdet i landsbylauget, kan planlægges og organiseres på en hjemmeside hvor alle beboerne kan se hvilke arrangementer der er hvornår og tilmelde sig disse. En moderne og smart måde at kunne tilmelde sig aktiviteterne, som landsbylauget tager initiativ til, skaber en strømlinet oplevelse for bestyrelsen og beboerne. Det kan også være aktiviteter som er åbne for alle typer af besøgende til landsbyen, som landsbylauget tillader skal kunne tilmelde sig arrangementet.

Den samlede løsning til landsbylauget

Skab et rum for intern kommunikation

Få styr på og opstil vedtægter

Opret køb og salg sider til nem videregivelse

Opret ventelister til interesserede tilflyttere

Beskriv foreningen for besøgende

Læg referater op til beboerne

En person bruger hænder og PC til kommunikation

En hjemmeside til jeres behov

Vi ved at landsbylaug er forskellige. Jeres værdier er ikke alle ens og forskellen bliver kun endnu større når man sammenligner med en ejerforening i storbyen. Derfor kan vi trygt love at vi gør noget ud af at forstå jeres behov. Vi bygger skræddersyede hjemmesider til alle typer af boligforeninger fordi vi lytter og ønsker at forstå hvordan vi bygger jeres nye hjemmeside.

Slip for det tekniske bøvl

Hos Boligforeningsweb ønsker vi ikke at boligforeningen selv skal koncentrere sig om driften af deres hjemmeside. Kravet til hjemmesider er stødt stigende og derfor ønsker vi at levere en service, hvor vi tager ansvaret for den fulde drift af hjemmesiden til landsbylauget. Så slip for at skulle tænke på certifikat fornyelser, sikkerhedskopier eller systemopdateringer. Det vil vi gerne hjælpe med.

Da flere intime og hyggelige landsbylaug oprettes, vil der være et krav til god kommunikation. Kommunikationen skal være god fra bestyrelsen og ud til de øvrige beboere. Samtidig skal kommunikationen også foregå som smurt beboerne imellem. Heldigvis har Boligforeningsweb en god løsning på hvordan man får en god kommunikation. Med modulet “intern kommunikation” på hjemmesiden til landsbylauget kan der nemt kommunikeres til beboerne om forhold de bør være opmærksomme på. Det kan være en velkomsthilsen til nye tilflyttere eller information omkring nye vedtagede fælles regler.

To mænd taler sammen

Der er flere moduler hos Boligforeningsweb som gør det administrative arbejde mindre bøvlet. Flere af de boligforeninger vi har arbejdet sammen med opretter for eksempel fælles kalendere, så de kan invitere hinanden til arrangementer eller vise besøgende på hjemmesiden om de initiativer der tager sammen. Der er også flere boligforeninger som lægger alle relevante dokumenter op på hjemmesiden og dermed aflaster bestyrelsen når der skal findes dokumenter. Ved at lægge dokumenterne op på hjemmesiden, så kan interesserede købere kontakte banken uden at skulle bruge tid og kræfter fra bestyrelsen. Samtidig så ved boligforeningens beboere, at dokumenterne altid er opdaterede og gældende. Der er mange eksempler på hvordan boligforeninger får værdi af deres hjemmeside.

Et landsbylaug har naturen i fokus. Vi kender også til, at der er tale om økologi og køkkenhaver. Med Boligforeningsweb kan man skabe udførlige vejledninger til tips og tricks i boligen. Passionerede beboere kan oprette vejledninger til, hvordan man får de sødeste jordbær eller de største græskar, som de andre beboere kan læse og lade sig inspirere af. Desuden, så indgår der også et booking modul som gør det muligt at deles om et vaskeri eller stille et forsamlingshus til rådighed for beboerne at kunne bruge privat.

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vi kan oprette din hjemmeside på kort tid og lade dig se den før du bestemmer dig. Det vigtigste for os er, at du får værdi af produktet vi sælger. Udfyld gerne kontaktformularen og så vil vi gerne høre hvordan vi kan hjælpe dig. Vi har dygtige kolleger som er gode til at bygge og opsætte hjemmesider, der har hjulpet hundredvis af andre boligforeninger allerede. Mon vi også kan hjælpe dig?