Gården er typisk der naboer møder hinanden. Specielt i etagebygninger inde i større byer. Med bygningerne rundt om gården bliver gården et naturligt samlingssted og vigtigt fællesområde for alle beboere i andels-, ejer-, eller grundejerforeningen. Uden et gårdlaug ville der ikke være en klar plan for hvordan gårdens faciliteter ville blive vedligeholdt eller driftet. Det er desuden også gårdlauget der tager imod ønsker til hvad den fælles gård ellers skal kunne rumme.

Gårdlauget er en gruppe af beboere, som typisk mødes på tværs af boligafdelinger eller endda på tværs af boligforeninger. Fælles for medlemmerne er, at de bor i en boligforeninger, der deler den fælles gård. Det er ikke altid lige nemt at få delt information eller vigtig viden omkring gården til de øvrige beboere. Hos Boligforeningsweb har vi set alle typer af udfordringer og vi står klar til at hjælpe. Med en hjemmeside fra Boligforeningsweb kan I beskrive og vise den gård frem, som I vedligeholder.

Smarte løsninger til gårdlauget

Opdater en opslagstavle med nyeste information

Opret fælles regler for brug af gården

Opret et booking-modul til fælleshuset

Skriv vejledninger til gårdens faciliteter

En person bruger hænder og PC til kommunikation

Professionel opsætning

Vores dygtige hjemmeside udviklere har bygget masser af hjemmesider allerede. Vi er vant til at behovene varierer. Vi er også vant til at der er unikke ønsker fra forskellige foreninger. Jeres forening er unik – og det forstår vi. Derfor vil vi gerne høre hvad I ønsker og så vil vi gøre hvad vi kan for at få det hele til at passe sammen. Du kan allerede nu oprette en hjemmeside og se hvordan det hele vil se ud.

Det vigtigste vi har hørt fra andre gårdlaug er, at de fælles spilleregler skal være helt tydelige. Mange fælles gårdlaug oplever beboerne være i tvivl om de fælles regler som gælder. Derfor ender mange regler med at forblive usagte og det er uvist for beboerne hvad der egentlig gælder. Med en hjemmeside til gårdlauget kan gården blive beskrevet, som den skal bruges og dermed bliver det nemmere for beboerne at vide hvad der gælder for dem. Det kan være, at der skal være stille efter klokken 22. Eller at der ikke må luftes hunde. Alt dette kan beskrives tydeligt i gårdens fælles regler og på gårdens hjemmeside.

en flot, grøn køkkenhave

Den typiske gård indeholder flere faciliteter som deles på tværs af boligforeninger. Børnene kan være heldige, at der er en legeplads og nogle åbne områder til fri leg. Det er også blevet populært med frugt og grøntsager i en køkkenhave. Måske der endda er et drivhus? Når ting er fælles og skal bruges på tværs af flere beboere kan det være en fordel, at de kan bookes og reserveres. Det kan for eksempel være sådan at gården huser et fælles lokale der kan bookes til fester eller andre arrangementer. Det kan også være at vaskeriet ligger i gården og deles af beboerne. Med et indbygget booking-modul på hjemmesiden kan I få sat vasken i system. Det samme gælder fælles lokalerne eller fælles borde-bænke sæt. På denne måde kan beboerne booke tider til deres vasketøj og alt andet der er fælles. Egentlig kan alt der deles sættes op så at det skal bookes før det kan bruges. Det gør det nemt for beboerne at planlægge deres arrangementer.

Vi kan stå for al driften af hjemmesiden. Det gør det muligt for jer at have en hjemmeside i mange år, som ikke er afhængigt af den samme person som skal opdatere og bygge den. Den største udfordring for mange foreninger er hvis først hjemmesiden bygges af et bestyrelsesmedlem, som ikke vil være der for evigt. Hjælp os med at forstå hvad I ønsker og så kan vi få jer på rette spor med en flot ny hjemmeside til gårdlauget.