Det er ikke helt unormalt at flere kolonihaveforeninger, andelsboligforeninger og ejerforeninger deles om et vaskeri. Med Boligforeningsweb kan beboerne i jeres boligforening kan booke tider til vaskeriet direkte i platformen og se alle ledige tider fremover. Det gør de efter at have logget ind med deres direkte login. Hvis de ønsker at slette eller ændre deres tid, kan dette gøres med få klik.

Sådan booker man en tid:

1. Log ind på platformen: Beboeren logger ind på jeres platform og vælger “vaskeri”.
  2. Vælg en ledig tid: Find en ledig tid i den fælles bookingkalender.

Bekræft reservation:
Bekræft reservationen og modtag en bekræftelse på mail eller SMS.

lejlighedskompleks set fra afstand

Administrationen kan let opsætte regler for brug af vaskeriet. Det kunne eksempelvis være antallet af reservationer, man kan have på samme tid, eller hvor længe en booking gælder

Fordele ved at opsætte regler:

• Sikrer tilgængelighed: Alle beboere får mulighed for at bruge vaskeriet.
  • Effektiv brug: Reservationer af vaskeriet bliver brugt

Hvis I ønsker at ændre reglerne, kan det gøres hurtigt fra jeres profil.

Med vores dokumentfunktion kan I lave en guide til brug af vaskeriet online. Den kunne indeholde:

• Forklaring af de forskellige vaskeprogrammer: Hjælper beboerne med at vælge det rigtige program.
  • Regler for brug af vaskeriet: Sikr, at alle følger samme retningslinjer.
  • Hvad man gør, hvis en maskine ikke fungerer: Instruktioner til fejlfinding og rapportering.
  • Hvordan man laver en fejlmelding: Nem vejledning til at rapportere problemer.

Ved at have vejledningen let tilgængelig slipper I for at få de samme spørgsmål, og beboerne får hurtigt svar.

Gennem Boligforeningsweb kan brugerne få notifikationer. Det kan eksempelvis være en halv time, inden deres reservation starter eller slutter. Dette sikrer, at beboerne altid er opdaterede om deres vasketider.

Med et vaskeri, der kører på højtryk, kan der opstå problemer med vaskemaskinerne. Med vores fejlmeldings-funktion kan brugerne nemt melde fejl på maskinerne, således at de rette bliver underrettet. Resten af beboerne kan se, at der er fejl i vaskeriet, og undgår dermed at gå forgæves. Efter at have modtaget fejlmeldingen kan der informeres om det generelt i boligforeningen.

Gør det nemt for beboerne at se, hvornår en vask er færdig, eller hvornår maskinen er ledig. Beboerne logger bare ind på platformen og går ind under “status”.

De fleste boligforeninger tager betaling for brug af vaskeriet. Opsæt priser for brug af jeres vaskeri og vælg selv, om der skal betales med kort, MobilePay eller en faktura i slutningen af hver måned.

Boligforeningsweb vises på en computer

Skal der laves service eller vedligeholdelse af vaskeriet, kan I skrive det i kalenderen, så ingen planlægger en vasketid på samme tidspunkt.